De Wim Hof Methode

Deze zomer zijn wij begonnen om de Wim Hof methode; ademhalingsoefeningen en het open water in. Elke zondag zijn we het Wilhelminakanaal in gegaan. Deze zomer was dat gewoon lekker poedelen maar nu met een buitentemperatuur onder het vriespunt en een watertemperatuur van 4 graden wel een uitdaging. 7 à 8 minuten houden we nu makkelijk vol en de reset die het je lichaam geeft voelt goed.

De Wim Hof Methode
Het klinkt onmenselijk: twee uur in een met 700 kilogram ijs gevulde cabine staan, de koudste gebergten beklimmen in een korte broek en een halve marathon lopen op blote voeten door sneeuw en over ijs. Niet alleen Wim hof kan dit, jij kan dit ook door aan de slag te gaan met de Wim Hof Methode (WHM).

Een goede ademhaling is het begin
De Wim Hof Methode begint met ademhaling. Door een goede ademhaling kun je je adem langer inhouden en maak je bewust contact met je hart, autonome zenuwstelsel en immuunsysteem. Ook heeft het een positieve invloed op je bloedcirculatie.

Volgende stap: de confrontatie met kou
Na ademhaling- en meditatie-oefeningen is je lichaam voorbereid om de volgende uitdaging aan te gaan: de confrontatie met kou. Om je lichaam sterker te maken en te laten wennen aan kou, kun je thuis beginnen met oefenen. Eindig bijvoorbeeld je warme douche met een koude douche. Hiermee train je de spieren in je aderen. Als je vorderingen maakt kun je wandelen of hardlopen door sneeuw en over ijs of zelfs zittend in de sneeuw mediteren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.